Česká školní inspekce se počátkem února 2024 v rámci inspekce na ZŠ Svitavy zabývala mj. i hodnocením dopadu využívání Metody instrumentálního uvědomování (MIU).
I když jsem absolvovala několik kurzů zaměřených na zvýšení efektivity práce a všechny mě někam posunuly, tento je naprosto osobní a to je to, co funguje, aspoň u mě. Kurz se mi moc líbil, hlavně kvůli tvému citlivému, trpělivému a cílevědomému přístupu. Taky jsem byla díky tobě od začátku klidná, protože jsem věděla, že mi ten kurz pomůže, že ho zvládnu. Takže paráda! A téměř všichni mí známí i rodina mi říkají: „Ty ses nějak změnila, s tebou se teď dá mnohem líp vycházet.“
Začala jsem dělat instrumentální obohacování, protože moje dítě bylo „divný“. Měla jsem představu, že moje dítě to nastartuje, ale nakonec instrumentální obohacování změnilo mě, přestala jsem na něj vyvíjet tlak, tlačit na pilu. Začala jsem se snažit chápat jeho samotného a jeho uvažování, což nakonec změnilo i moje dítě. Rodiče by měli být první, kdo instrumentálním obohacováním projde, i když instrumentální obohacování vyhledají „proto, aby moje dítě bylo normální“.