A zároveň přinášíme rozhovor se studujícími trenéry FIE reflektující rok 2020 poznamenaný uzavřením škol - rozhovor naleznete ve výroční zprávě za rok 2020.
Česká školní inspekce se počátkem února 2024 v rámci inspekce na ZŠ Svitavy zabývala mj. i hodnocením dopadu využívání Metody instrumentálního uvědomování (MIU).
Je to o hledání potenciálu. Neodsoudím člověka, nenechám ho s tím, že „to necháme, to ti nejde, přejdeme na něco jiného“, ale hledám způsoby, jak může k cíli dojít právě on.
Za pět dní jsem poznal něco, co jsem za celý dosavadní život nezažil (při průchodu různými školami s frontální výukou a časovými omezeními). Za necelý týden cítím, že potřebuji víc času. Kvůli setrvačnosti jsem ale dál uplatňoval i metody, o kterých jsem věděl, že jsou špatné. A teď jsem zjistil, že čas vůbec není podstatný.
Uvědomila jsem si důležitost toho, že instrumenty podrobně procházíme. Je důležité si to prožít, zažít.